


“Geen dag is hetzelfde. We zoeken iemand die zelf het initiatief neemt, scherp is op wat er nodig is en het leuk vindt om dingen gewoon goed te regelen. Als het aan jou ligt, loopt alles binnen de facilitaire dienstverlening in het bedrijf nét even soepeler en merken we dat allemaal.” – Karin Lips, Facilitair Coördinator
Als Facilitair Medewerker bij Van Wijk Vastgoedonderhoud zorg je dat alles achter de schermen soepel verloopt. Van werkplekinrichting tot voorraadbeheer, gebouwonderhoud, receptie en wagenpark: jij houdt overzicht, lost op en zorgt dat collega’s prettig kunnen werken. Je schakelt zelfstandig én samen met de Facilitair Coördinator, HR, receptie en externe leveranciers.
In de praktijk betekent dat: je coördineert het dagelijks facilitair beheer samen met de gebouwbeheerder, beheert werkplekken en ondersteunt bij verhuizingen en bijeenkomsten. Je zorgt dat voorraden op orde zijn, beheert het wagenpark en denkt mee over duurzame mobiliteit. Ook werk je aan verduurzaming van de panden, ontvangt bezoekers, onderhoudt leverancierscontacten en bewaakt veiligheid en kwaliteit binnen alle facilitaire processen. Een veelzijdige rol waarin techniek, organisatie en gastvrijheid samenkomen en jij de verbindende factor bent!
Heb jij het schildersvak goed in de vingers en lijkt het je mooi om een team aan te sturen? Wil je jouw kennis inzetten om collega’s te begeleiden én samen vakwerk af te leveren? Dan is dit jouw kans om teamleider te worden bij Van Wijk.
“Bij Van Wijk krijg je de ruimte om te groeien en het verschil te maken. Niet in je eentje, maar samen met je team.” – Pieter Arians, Senior Projectleider Planmatig Onderhoud
Je hebt jarenlang gewerkt aan onderhoudsprojecten en weet wat er nodig is om het werk op locatie soepel te laten verlopen. Nu ben je klaar om de leiding te pakken en je kennis in te zetten voor je team. Je vindt het leuk om je kennis en ervaring over te dragen aan anderen. Of het nu om een leerling gaat of een ervaren collega, jij helpt het team verder. Dat doe je op een positieve manier: duidelijk, eerlijk en altijd als teamspeler. Je houdt overzicht, neemt initiatief en zorgt dat iedereen weet wat er moet gebeuren.
Als teamleider ben jij verantwoordelijk voor de dagelijkse uitvoering van planmatig onderhoudsprojecten. Je verdeelt het werk binnen het team, geeft duidelijke instructies en begeleidt vaklieden en leerlingen waar nodig. Iedereen weet dankzij jou wat er moet gebeuren, terwijl jij het overzicht houdt op planning, kwaliteit en veiligheid.
Een goede voorbereiding is essentieel. Dat betekent werken met een actueel werkdossier, materialen en materieel tijdig regelen en zorgen voor een nette, veilige projectlocatie. Tijdens de uitvoering houd je de voortgang in de gaten, controleer je de kwaliteit van het werk (ook van onderaannemers) en leg je afwijkingen, manuren en materiaalgebruik netjes vast.
Afspraken met bewoners, opdrachtgevers en collega’s van andere afdelingen stem je zorgvuldig af. Het team kan op jou rekenen: alles wat nodig is om het werk goed te doen, is op tijd geregeld. Veiligheid staat daarbij altijd voorop, net als een opgeruimde en prettige werkomgeving.
'Een veelzijdige en zelfstandige functie waarin vakmanschap en precisie samenkomen!'
Als Vakman Timmerman Reparatie- en Mutatieonderhoud ben jij de specialist in onderhoud en renovatie. Van timmerwerk en deuren afhangen tot het plaatsen van keukens en wanden: jij zorgt ervoor dat huurwoningen weer in topstaat verkeren.
Je werkt zelfstandig, maar bent ook onderdeel van een hecht team en hebt direct contact met collega’s, onderaannemers en bewoners. Veiligheid en kwaliteit staan voorop. Je beheert je materialen zorgvuldig, houdt je werkplek netjes en registreert je werkzaamheden via onze werkbonnen-app.
Zoek jij een afwisselende functie waarin jouw vakmanschap het verschil maakt? Solliciteer nu!
Als Kwaliteit, Arbo & Milieu manager zorg jij voor veilige, efficiënte en duurzame werkprocessen. Je waarborgt de kwaliteit binnen de organisatie, houdt certificeringen op orde en helpt collega’s om veiliger en milieubewuster te werken. Daarnaast ontwikkel je strategische verbeterinitiatieven en draag je direct bij aan de veiligheid en kwaliteit op de werkvloer.
'Als Kwaliteit, Arbo & Milieu manager zorg jij voor veilige en efficiënte werkprocessen. Je houdt certificeringen op orde, borgt de kwaliteit en helpt collega’s om veiliger en duurzamer te werken. Daarnaast zet je de lijnen uit en draag je direct bij aan de veiligheid en kwaliteit op de werkvloer.'
Wil jij een essentiële rol spelen in de toekomst van veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid? Als KAM manager bij Van Wijk Vastgoedonderhoud ontwikkel en implementeer je strategisch beleid, coördineer je certificeringstrajecten en adviseer je directie en MT over risicobeheer en verbeteringen. Je neemt initiatief, pakt uitdagingen daadkrachtig aan en zorgt ervoor dat plannen niet alleen op papier staan, maar ook in de praktijk worden gerealiseerd. Je stuurt de KAM medewerker aan, organiseert trainingen en stimuleert bewustwording binnen de organisatie. Dankzij jouw expertise en doorzettingsvermogen blijven wij voldoen aan wet- en regelgeving én lopen we voorop in duurzaamheid. Ben jij klaar om impact te maken en onze organisatie naar een hoger niveau te tillen?
Procedure
‘Het leukste is wanneer we met ons team bij elkaar komen om gezamenlijke uitdagingen aan te gaan.’
Van Wijk onderhoudt het vastgoed van de grote corporaties en vastgoedeigenaren in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Als projectleider bij Van Wijk Vastgoedonderhoud ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten. Je werkt aan meerdere projecten tegelijk, die verschillen in grootte en complexiteit.
We werken met klantteams. Dit houdt in dat je met je team jullie eigen klant(en) ‘bedienen’.
Het coachen en faciliteren van jouw team, het leveren van kwalitatief hoogwaardig werk, tevreden klanten hebben en winstgevende projecten afsluiten zijn je belangrijkste doelstellingen.
Het klantteam bestaat uit een relatiebeheerder, calculator, een werkvoorbereider, een projectleider en vaklieden. De commerciële contacten worden onderhouden door de relatiebeheerder. Tijdens de uitvoering ben jij verantwoordelijk voor de voortgang en het budget. Je zit de bouwvergaderingen voor, hebt contact met de klant en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van het project. Wanneer een project opgeleverd wordt, ben je verantwoordelijk voor het behalen van de prestatie-eisen.
'Je zit niet vanuit een ivoren toren allemaal instructies te geven. Je spreekt alle mensen, ook van de bouwplaats. Het liefst sta ik ook op de steigers om mee te helpen, wat natuurlijk niet mijn rol is. Maar gelukkig heb ik veel contact met de mannen buiten. We zijn steeds bezig met het beter maken en kijken naar hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.'
Als planvoorbereider houd jij je bezig met het technisch plan, de wetgeving, prijsvorming, methodiek, selectie van onderaannemers en de contractstukken. Je bent verantwoordelijk voor het uitwerken en productie-gereed maken van het project. Je werkt in vaste klantteams voor maximaal drie klanten met wie je veel contact hebt. Dat betekent dat je de opdrachtgever goed leert kennen. Je bouwt aan een goed plan voor onderhoud, maar vooral ook aan een duurzame relatie met jouw opdrachtgevers.
‘Het leukste is wanneer we met ons team bij elkaar komen om gezamenlijke uitdagingen aan te gaan.’
Van Wijk transformeert het vastgoed van de grote corporaties en vastgoedeigenaren in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam naar energielabel D of beter. Als projectleider grootonderhoud bij Van Wijk ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten op het gebied van onderhoud en verduurzaming. Je werkt soms aan meerdere projecten tegelijk, die verschillen in grootte en complexiteit. We werken met klantteams. Dit houdt in dat je met je team je eigen klant(en) ‘bedient’.
Het coachen en faciliteren van jouw team, het leveren van kwalitatief hoogwaardig werk, tevreden klanten hebben en winstgevende projecten afsluiten zijn je belangrijkste doelstellingen.
Het klantteam bestaat uit een relatiebeheerder, calculator, een werkvoorbereider, een projectleider en vaklieden. De commerciële contacten worden onderhouden door de relatiebeheerder. Tijdens de uitvoering ben jij verantwoordelijk voor de voortgang en het budget. Je zit de bouwvergaderingen voor, hebt contact met de klant en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van het project. Wanneer een project wordt opgeleverd, ben je verantwoordelijk voor het behalen van de (interne en externe) prestatie eisen.
Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige achtergrond en affiniteit met vastgoedverduurzaming? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.
Als bouwkundig calculator ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor verduurzamingsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je hebt affiniteit en ervaring met de verduurzaming van vastgoed. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD)
Dit zijn je taken:
Ik krijg een lijst met projecten. Dit is de conceptversie. Met deze lijst maak ik voor mezelf een overzicht. Hierin houd ik bij hoe het ervoor staat. Ik zorg dat bedrijven naar de projecten toegaan om te schouwen. Zij maken dan een rapport en sturen dit naar mij op. Met deze rapporten gaan de opdrachtgever en ik naar het project. Wij beslissen dan wanneer dit project plaatsvindt en wat er eventueel nog meer gedaan moet worden. Als het nodig is laat ik nog extra onderzoeken uitvoeren. De opdrachtgever levert dan nog specifieke informatie aan. Zoals bijvoorbeeld een bouwkundige tekening, bepaalde rapporten, asbest- en brandveiligheidsrapportage, klachten van bewoners, etc. Als ik alle informatie binnen heb, lees ik de rapportages door en maak een plan per project. Hiervan bereken ik de kosten en stel de begroting op. Dit is eigenlijk het werk van de calculator, maar ik doe het voor een aantal projecten. Ik weet ook precies wat ik heb afgesproken met de klant. Ik behoud het overzicht aan de hand van een matrix. Alles wat je voor een project moet organiseren, staat in de lijst. Per project vink ik af. Zo kan ik gerust 60+ projecten tegelijk aan”.
‘Wat ik fijn vind is de vrijheid die je hier krijgt om je werkzaamheden in te plannen en te bepalen. De beloning die je ervoor krijgt is natuurlijk ook belangrijk. Daarnaast zit je ook redelijk dicht op de uitvoering. Je zit niet vanuit een ivoren toren allemaal instructies te geven. Je spreekt alle mensen, ook van de bouwplaats. Het liefst sta ik ook op de steigers om mee te helpen. Je hebt gewoon veel contact met de mannen buiten. We zijn steeds bezig met het beter maken en kijken naar hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.’
Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige/vastgoedonderhoud achtergrond? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.
Als calculator vastgoedonderhoud ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor onderhoudsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD).
Dit zijn je taken:
‘Ik maak begrotingen, inspecteer ik complexen, doe ik houtrot- en vakmeting, heb ik contact met klanten en ondernemers en vraag ik offertes aan bij ketenpartners. Het doel is om ervoor te zorgen dat er een kloppende begroting ligt. Dat er voor een nette prijs onderhoud uitgevoerd kan worden aan woningen van de woningcorporaties. Ik sta veel in contact met de uitvoering. Als ik niet precies weet hoeveel uur er voor een woning nodig is, dan praat ik veel met de teamleiders. Maar ook met projectleiders en werkvoorbereiders. De begrotingen die ik maak overleg ik eerst met de technisch commercieel manager voordat deze de deur uitgaan. Hij stelt kritische vragen om te kijken of ik overal aan heb gedacht, zodat dit eventueel nog aangepast kan worden.’
‘Klantgericht, gedreven en samenwerken passen bij mijn werk. Klantgericht omdat ik de klant adviseer en uitleg hoe hun bezit erbij staat. Gedreven omdat ik gedreven ben om een mooi eindresultaat te behalen en een passende begroting te maken. En samenwerken vanwege het onderlinge contact met collega’s, zowel op kantoor als met de uitvoering.’
‘Ik ben de hele dag bezig met cijfers en mensen. Ik adviseer onze klanten over wat het zo goed mogelijk te onderhouden van hun vastgoed. Inspecties vind ik het minst leuke werk. Die voeren we vaak in de winterperiode uit. De aanvragen komen vaak in de eerste helft van het jaar binnen. Niet zo leuk, maar wel één van de belangrijkste dingen! Vanuit de verzamelde gegevens maak ik het onderhoudsplan. Ik heb hartstikke leuk werk, ik vind het leuk om met cijfers bezig te zijn en we zoeken nog mensen die dat ook vinden.’
Gelukkig kunnen de meeste problemen snel worden opgelost, zodat bewoners weer blij zijn in en met hun woning.
Kortom: je bent verantwoordelijkheid voor het resultaat van de opdrachten, inzet van personeel, technische en organisatorische voorbereidingen, planning, veiligheid en financiële afhandeling. Je bewaakt de KPI’s van de opdrachtgever. Waar nodig stuur je bij. Door jouw begeleiding wordt er kwalitatief goed werk geleverd binnen de afgesproken kaders en volgens de veiligheids- en milieueisen.
Je werkt samen met de andere projectbegeleiders en de binnendienstmedewerkers. Zij kunnen gebruik maken van jouw expertise en samenwerken doe je graag. Die expertise zet je ook in bij de opdrachtgevers waarmee jij op zowel operationeel en tactisch niveau overlegt.