Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige achtergrond en affiniteit met vastgoedverduurzaming? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.

Als bouwkundig calculator ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor verduurzamingsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je hebt affiniteit en ervaring met de verduurzaming van vastgoed. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD)

Dit zijn je taken:

  • Inventariseren van  het vastgoed conform de vastgestelde methodieken;
  • Formuleren van  de herstelmaatregelen;
  • Verzorgen van de calculatie/kostenopstelling (capaciteit, materiaal en materieel) aan de hand van  normen/ kengetallen/tarieven en/of verrekenprijzen;
  • Opvragen en beoordelen van aanbiedingen voor werkzaamheden of leveranties door derden;
  • Risicoanalyse met beheersmaatregelen opstellen en de impact op het project (uitvoeringsplan, kosten, planning, capaciteit) prognotiseren;
  • Leveren van de  een volledig offerte/opdrachtdossier;
  • D overdracht voorbereiden van het offerte/opdrachtdossier naar het productieteam.
  • Verwerken van mutaties van relevante traject/projectgegevens in het digitaal dossier.
  • Draagt – gevraagd en ongevraagd – adviezen aan over de bijstelling van normen, kengetallen en tarieven

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
bedrijfsleider productiebedrijf projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Aan het woord: Erwin

Wat doe je allemaal?

Ik krijg een lijst met projecten. Dit is de conceptversie. Met deze lijst maak ik voor mezelf een overzicht. Hierin houd ik bij hoe het ervoor staat. Ik zorg dat bedrijven naar de projecten toegaan om te schouwen. Zij maken dan een rapport en sturen dit naar mij op. Met deze rapporten gaan de opdrachtgever en ik naar het project. Wij beslissen dan wanneer dit project plaatsvindt en wat er eventueel nog meer gedaan moet worden. Als het nodig is laat ik nog extra onderzoeken uitvoeren. De opdrachtgever levert dan nog specifieke informatie aan. Zoals bijvoorbeeld een bouwkundige tekening, bepaalde rapporten, asbest- en brandveiligheidsrapportage, klachten van bewoners, etc. Als ik alle informatie binnen heb, lees ik de rapportages door en maak een plan per project. Hiervan bereken ik de kosten en stel de begroting op. Dit is eigenlijk het werk van de calculator, maar ik doe het voor een aantal projecten. Ik weet ook precies wat ik heb afgesproken met de klant. Ik behoud het overzicht aan de hand van een matrix. Alles wat je voor een project moet organiseren, staat in de lijst. Per project vink ik af. Zo kan ik gerust 60+ projecten tegelijk aan”.

Werken bij Van Wijk

‘Wat ik fijn vind is de vrijheid die je hier krijgt om je werkzaamheden in te plannen en te bepalen. De beloning die je ervoor krijgt is natuurlijk ook belangrijk. Daarnaast zit je ook redelijk dicht op de uitvoering. Je zit niet vanuit een ivoren toren allemaal instructies te geven. Je spreekt alle mensen, ook van de bouwplaats. Het liefst sta ik ook op de steigers om mee te helpen. Je hebt gewoon veel contact met de mannen buiten. We zijn steeds bezig met het beter maken en kijken naar hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.’

Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige/vastgoedonderhoud achtergrond? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.

Als calculator vastgoedonderhoud ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor onderhoudsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD).

Dit zijn je taken:

  • Inventariseren van het vastgoed conform de vastgestelde methodieken;
  • Formuleren van de herstelmaatregelen;
  • Verzorgen van de calculatie/kostenopstelling (capaciteit, materiaal en materieel) aan de hand van normen/kengetallen/tarieven en/of verrekenprijzen;
  • Opvragen en beoordelen aanbiedingen voor werkzaamheden of leveranties door derden;
  • Risicoanalyse met beheersmaatregelen maken en de impact prognotiseren (uitvoeringsplan, kosten, planning, capaciteit);
  • Leveren van de volledige offerte/opdrachtdossier;
  • De overdracht voorbereiden van het offerte/opdrachtdossier naar het productieteam;
  • Verwerken van mutaties van relevante traject/projectgegevens in het digitaal dossier.

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
bedrijfsleider productiebedrijf projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Aan het woord: Jeffry

Wat doe je allemaal?

‘Ik maak begrotingen, inspecteer ik complexen, doe ik houtrot- en vakmeting, heb ik contact met klanten en ondernemers en vraag ik offertes aan bij ketenpartners. Het doel is om ervoor te zorgen dat er een kloppende begroting ligt. Dat er voor een nette prijs onderhoud uitgevoerd kan worden aan woningen van de woningcorporaties. Ik sta veel in contact met de uitvoering. Als ik niet precies weet hoeveel uur er voor een woning nodig is, dan praat ik veel met de teamleiders. Maar ook met projectleiders en werkvoorbereiders. De begrotingen die ik maak overleg ik eerst met de technisch commercieel manager voordat deze de deur uitgaan. Hij stelt kritische vragen om te kijken of ik overal aan heb gedacht, zodat dit eventueel nog aangepast kan worden.’

De kernwaarden van Van Wijk

‘Klantgericht, gedreven en samenwerken passen bij mijn werk. Klantgericht omdat ik de klant adviseer en uitleg hoe hun bezit erbij staat. Gedreven omdat ik gedreven ben om een mooi eindresultaat te behalen en een passende begroting te maken. En samenwerken vanwege het onderlinge contact met collega’s, zowel op kantoor als met de uitvoering.’

‘Ik heb hartstikke leuk werk

‘Ik ben de hele dag bezig met cijfers en mensen. Ik adviseer onze klanten over wat het zo  goed mogelijk te onderhouden van hun vastgoed. Inspecties vind ik het minst leuke werk. Die voeren we vaak in de winterperiode uit. De aanvragen komen vaak in de eerste helft van het jaar binnen. Niet zo leuk, maar wel één van de belangrijkste dingen! Vanuit de verzamelde gegevens maak ik het onderhoudsplan. Ik heb hartstikke leuk werk, ik vind het leuk om met cijfers bezig te zijn en we zoeken nog mensen die dat ook vinden.’

Gelukkig kunnen de meeste problemen snel worden opgelost, zodat bewoners weer blij zijn in en met hun woning.

Projectbegeleider reparatie en mutatieonderhoud

Je begeleidt het project van A tot Z voor onze opdrachtgevers in reparatie – en/of mutatieonderhoud en bewaakt de voortgang. Als Projectbegeleider Reparatie en Mutatie Onderhoud geef je leiding aan vaklieden en ketenpartners op de bouwplaats. Met jouw toezicht en sturing behalen we de gewenste kwaliteit volgens de veiligheidsnormen.

Dit doe je bij Van Wijk Vastgoedonderhoud

Je bent een ervaren projectbegeleider. Verantwoordelijkheid voor het resultaat van de projecten, inzet van personeel, technische en organisatorische voorbereidingen, planning, veiligheid en financiële afhandeling, schrikt jou niet af. Jij pakt jouw rol en zorgt dat alles vlekkeloos verloopt. Je bewaakt de KPI’s van de opdrachtgever én houdt de KPI’s van teamgenoten in de gaten. Waar nodig stuur je bij. Door jouw begeleiding wordt er kwalitatief goed werk geleverd binnen de afgesproken kaders. En gebeurt dit volgens de veiligheids- en milieu eisen van Van Wijk vastgoedonderhoud.

Werkt samen met de andere projectbegeleiders en binnendienstmedewerkers. Zij kunnen gebruik maken van jouw expertise en samenwerken doe je graag. Die expertise zet je ook in bij de opdrachtgevers waarmee jij op zowel operationeel en tactisch niveau overlegt. Op projectniveau draag je de verantwoordelijkheid voor het controleren van de prijsafspraken met ketenpartners.

Jouw baan als Projectbegeleider reparatie- en mutatieonderhoud (RO/MO) in hoofdlijnen:

  • Begeleidt de voortgang en kwaliteit van het project. En stuurt bij waar nodig.
  • Je geeft sturing aan vaklieden, ketenpartners en werkt samen met projectbegeleiders en binnendienstmedewerkers.
  • Draagt zorg voor opnames, offertes, planning, werkomschrijvingen, veilige werkomgeving, materialen en financiën.
  • Onderhoud contact met de opdrachtgever en zorgt voor een goede verstandshouding. Je signaleert kansen en benut deze.
  • Registreert verbeterpunten en dient verbetervoorstellen in.
  • Ziet toe op het juiste gebruik van PBM’s en gereedschap op de bouwplaats.

Werken bij Van Wijk Vastgoedonderhoud betekent:

Meer dan 90 jaar ervaring in totaalonderhoud van vastgoed. Klanten waarderen ons omdat we échte vakmensen zijn. Wij geven doordacht advies en gaan op een fijne manier om met bewoners en gebruikers van het vastgoed. Dit doen wij ook met onze eigen mensen. Lange dienstverbanden komen regelmatig voor. Zo hebben we onlangs afscheid genomen van een collega na 50 jaar dienstverband! Binnen Van Wijk vind je dus niet alleen jarenlange ervaring, maar ook collega’s die het fijn vinden om hier te werken. Er hangt hier echt het gevoel van een familiebedrijf. De lijnen zijn kort en ook buiten het werk komen we regelmatig samen, bijvoorbeeld voor de bouwvak barbecue, kerstborrel, darttoernooi, Paas – en Sinterklaas attenties etc.

Stel direct een vraag

Nathan de Bruin
Bedrijfsleider RO/MO

Sollicitatieproces

Waarom werken bij Van Wijk Vastgoedonderhoud

Je bent een échte vakman. Je voert zelfstandig en efficiënt schilderwerkzaamheden en aanverwante werkzaamheden uit.

Schilder Planmatig Onderhoud

Doel van de functie

Als schilder planmatig onderhoud voer je zelfstandig en efficiënt schilderwerkzaamheden en aanverwante werkzaamheden uit. Dit doe je volgens de geldende eisen of eventueel beschikbaar bestek, tekening en/of werkomschrijving.

Dit doe je bij Van Wijk

Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en kwaliteit van verschillende schildertechnische werkzaamheden. Ook ben je verantwoordelijk voor de aanvoer en afvoer van eigen materialen en het laten verwerken van afval en ongebruikt materiaal. Hierbij houd je rekening met het milieu en duurzaamheidsvoorschriften. Veiligheid staat altijd voorop. Niet alleen jouw eigen veiligheid, maar ook die van collega’s. Er wordt dan ook verwacht dat je bij onverantwoord gedrag en onveilig gebruik van pbm’s, elkaar aanspreekt. Dit wordt doorgegeven aan de leidinggevende of bedrijfsleiding. Als vakman maak je deel uit van een ploeg en werk je samen aan een project. Daarmee ben je ook mede verantwoordelijk voor het plezier wat wordt beleefd op het werk. Je bent ook het eerste aanspreekpunt voor bewoners en opdrachtgevers. Je bent dus verantwoordelijk voor de uitstraling van ons bedrijf. Vragen die je zelf niet kunt beantwoorden, speel je door naar de direct leidinggevende.

Jouw werk als Schilder Planmatig Onderhoud in hoofdlijnen:

  • Het voorbehandelen van ondergrond, aanbrengen van grond en hechtlagen en de afwerking.
  • Kleine houtrotreparaties, muur of betonreparaties, kitwerkzaamheden, impregneren, hoge druk reiniging en het verrichten van spuitwerkzaamheden.
  • Urenregistratie en het invullen van alle gevraagde formulieren. Dit is projectafhankelijk.
  • De uitstraling van de bouwplaats en keet. In groepsverband zorgen jullie dat de werkomgeving schoon is.
  • Aandragen van verbetervoorstellen met betrekking tot de werkmethode en -omstandigheden.
  • Tijdig aanvragen vervanging van bedrijfskleding, veiligheidsschoenen en overige PBM’s.

Dit neem je mee naar Van Wijk

Je bent een vakman. Bij het starten van de werkzaamheden krijg je werkopdrachten van jouw direct leidinggevende, waarna je deze zelfstandig uitvoert. Het gebruik van middelen en tijd weet je zelf goed in te schatten. Als schilder planmatig onderhoud ga je zorgvuldig om met gereedschap en het onderhoud hiervan, machines, klimmateriaal en bedrijfskleding. Je houdt je aan de binnen de vestigingen geldende werktijden en werkt (verplicht) mee aan veiligheidsonderricht georganiseerd door het bedrijf.

Werken bij Van Wijk Vastgoedonderhoud betekent:

Meer dan 90 jaar ervaring in totaalonderhoud van vastgoed. Klanten waarderen ons omdat we échte vakmensen zijn. Wij geven doordacht advies en gaan op een fijne manier om met bewoners en gebruikers van het vastgoed. Dit doen wij ook met onze eigen mensen. Lange dienstverbanden komen regelmatig voor. Zo hebben we onlangs afscheid genomen van een collega na 50 jaar dienstverband! Binnen Van Wijk vind je dus niet alleen jarenlange ervaring, maar ook collega’s die het fijn vinden om hier te werken. Er hangt hier echt het gevoel van een familiebedrijf. Benieuwd naar jouw collega’s? Lees hier de verhalen van onze Van Wijkers.

Zin in een mooie toekomst als Schilder Planmatig Onderhoud? Solliciteer direct!

Stuur je cv en motivatie naar werkenbij@vanwijkvgo.nl. Wil je eerst meer informatie over de vacature? Bel dan met onze HR-afdeling:  088 ‑ 999 5126.

 

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Vanuit De Meern of Amsterdam zorg jij dat we goed voorbereid onderhoud aan verschillende wooncomplexen uitvoeren en een duurzame relatie opbouwen met onze klanten. Een uitdagende, toekomstgerichte rol bij Van Wijk Vastgoedonderhoud, waarin je als planvoorbereider de regie pakt en ondersteuning krijgt van collega’s met jaren ervaring. Fulltime of voor bijvoorbeeld vier dagen per week, met een vast contract en een auto van de zaak.

Een uitdagende, toekomstgerichte rol waarbij je kunt bouwen op 90 jaar ervaring; zo kun je jouw baan als planvoorbereider bij Van Wijk Vastgoedonderhoud het beste omschrijven.

Planvoorbereider

Vanuit De Meern of Amsterdam zorg jij dat we goed voorbereid onderhoud aan verschillende wooncomplexen uitvoeren en een duurzame relatie opbouwen met onze klanten. Een uitdagende, toekomstgerichte rol bij Van Wijk Vastgoedonderhoud, waarin je als planvoorbereider de regie pakt en ondersteuning krijgt van collega’s met jaren ervaring. Fulltime of voor bijvoorbeeld vier dagen per week, met een vast contract en een auto van de zaak.

Wat ga je doen?
Vanaf de initiatiefase ben je betrokken bij opdrachten van vooral woningcorporaties en andere professionele vastgoedeigenaren. Jij zorgt, samen met je collega’s, voor de uitwerking van de plannen die aan de basis staan van efficiënte onderhoudsprojecten. Variërend van regulier planmatig onderhoud tot verduurzaming. Van het ophalen van de klantvraag tot het uitwerken van een plan dat klaar is voor de uitvoering: jij initieert, stuurt aan en bewaakt het hele proces.

Je werkt in vaste klantteams voor maximaal drie klanten met wie je veel contact hebt. Dat betekent dat je de opdrachtgever goed leert kennen. Je bouwt aan een goed plan voor onderhoud, maar vooral ook aan een duurzame relatie met jouw opdrachtgevers. Om wat voor samenwerkingen het gaat? Denk aan bijv. de woningcorporaties Stadgenoot, Eigen Haard, Woongoed Zeist en Woonstad Rotterdam.

Wie zijn jouw collega’s?
Veel van je collega’s werken al lang voor Van Wijk Vastgoedonderhoud. De sfeer? Hier hangt het gevoel van een familiebedrijf. De lijnen zijn kort en ook buiten het werk komen we regelmatig samen, bijvoorbeeld voor een barbecue of een darttoernooi. In je klantteam werk je – afhankelijk van de grootte en complexiteit van de projecten – veel samen met onder meer de calculator, de planontwikkelaar én de opdrachtgever.

Dit ben jij
Jij spreekt de taal van klanten in de vastgoed- en onderhoudssector en kunt de vraag achter de vraag achterhalen. Dat doe je door je richting de klant als gelijkwaardige en deskundige gesprekspartner op te stellen. Je denkt oplossingsgericht, werkt zorgvuldig en gestructureerd, en kunt goed plannen en organiseren. Ook heb je een goed cijfermatig inzicht.

Wat jouw baan bij Van Wijk Vastgoedonderhoud zo interessant maakt? Je stapt op het juiste moment in. We hebben een stevige groeiambitie, jouw ideeën over de invulling zijn zeer welkom. Tegelijkertijd maken we werk van jouw groei, op een manier die bij je past. En kun je rekenen op de kennis en ervaring van je collega’s.

Voldoe je nog niet aan alle eisen, maar denk je dat de baan van planvoorbereider bij Van Wijk Vastgoedonderhoud echt iets voor jou is? Ook dan nodigen we je uit om te reageren.

Meer weten over deze rol binnen Van Wijk? Planvoorbereider Erwin Schut vertelt je hier meer over.

Stel direct een vraag

Jochem Leeuwerke
HR manager

Van Wijk staat open voor nieuw talent. Als je denkt dat jij bij ons op je plek bent, maken we graag kennis. Ook al hebben misschien op dit moment geen perfect passende vacature. Trek de stoute schoenen aan en stuur ons je CV en vertel waarom je graag bij Van Wijk wil komen werken. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Open sollicitatie

Van Wijk staat open voor nieuw talent. Als je denkt dat jij bij ons op je plek bent, maken we graag kennis. Ook al hebben wij op dit moment misschien geen perfect passende vacature. Trek de stoute schoenen aan en stuur ons jouw CV en vertel waarom je graag bij Van Wijk wil komen werken. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur