‘Het leukste is wanneer we met ons team bij elkaar komen om gezamenlijke uitdagingen aan te gaan.’

Van Wijk onderhoudt het vastgoed van de grote corporaties en vastgoedeigenaren in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Als projectleider bij Van Wijk Vastgoedonderhoud ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten. Je werkt aan meerdere projecten tegelijk, die verschillen in grootte en complexiteit.
We werken met klantteams. Dit houdt in dat je met je team jullie eigen klant(en) ‘bedienen’.
Het coachen en faciliteren van jouw team, het leveren van kwalitatief hoogwaardig werk, tevreden klanten hebben en winstgevende projecten afsluiten zijn je belangrijkste doelstellingen.
Het klantteam bestaat uit een relatiebeheerder, calculator, een werkvoorbereider, een projectleider en vaklieden. De commerciële contacten worden onderhouden door de relatiebeheerder. Tijdens de uitvoering ben jij verantwoordelijk voor de voortgang en het budget. Je zit de bouwvergaderingen voor, hebt contact met de klant en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van het project. Wanneer een project opgeleverd wordt, ben je verantwoordelijk voor het behalen van de prestatie-eisen.

 

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
directeur Projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Jochem Leeuwerke
HR manager

'Je zit niet vanuit een ivoren toren allemaal instructies te geven. Je spreekt alle mensen, ook van de bouwplaats. Het liefst sta ik ook op de steigers om mee te helpen, wat natuurlijk niet mijn rol is. Maar gelukkig heb ik veel contact met de mannen buiten. We zijn steeds bezig met het beter maken en kijken naar hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.'

Als planvoorbereider houd jij je bezig met het technisch plan, de wetgeving, prijsvorming, methodiek, selectie van onderaannemers en de contractstukken. Je bent verantwoordelijk voor het uitwerken en productie-gereed maken van het project. Je werkt in vaste klantteams voor maximaal drie klanten met wie je veel contact hebt. Dat betekent dat je de opdrachtgever goed leert kennen. Je bouwt aan een goed plan voor onderhoud, maar vooral ook aan een duurzame relatie met jouw opdrachtgevers.

 

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
directeur Projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

‘Het leukste is wanneer we met ons team bij elkaar komen om gezamenlijke uitdagingen aan te gaan.’

Van Wijk transformeert het vastgoed van de grote corporaties en vastgoedeigenaren in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam naar energielabel D of beter. Als projectleider grootonderhoud bij Van Wijk ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten op het gebied van onderhoud en verduurzaming. Je werkt soms aan meerdere projecten tegelijk, die verschillen in grootte en complexiteit.  We werken met klantteams. Dit houdt in dat je met je team je eigen klant(en) ‘bedient’.
Het coachen en faciliteren van jouw team, het leveren van kwalitatief hoogwaardig werk, tevreden klanten hebben en winstgevende projecten afsluiten zijn je belangrijkste doelstellingen.
Het klantteam bestaat uit een relatiebeheerder, calculator, een werkvoorbereider, een projectleider en vaklieden. De commerciële contacten worden onderhouden door de relatiebeheerder. Tijdens de uitvoering ben jij verantwoordelijk voor de voortgang en het budget. Je zit de bouwvergaderingen voor, hebt contact met de klant en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van het project. Wanneer een project wordt opgeleverd, ben je verantwoordelijk voor het behalen van de (interne en externe) prestatie eisen.

 

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
directeur Projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Jochem Leeuwerke
HR manager

Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige achtergrond en affiniteit met vastgoedverduurzaming? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.

Als bouwkundig calculator ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor verduurzamingsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je hebt affiniteit en ervaring met de verduurzaming van vastgoed. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD)

Dit zijn je taken:

  • Inventariseren van  het vastgoed conform de vastgestelde methodieken;
  • Formuleren van  de herstelmaatregelen;
  • Verzorgen van de calculatie/kostenopstelling (capaciteit, materiaal en materieel) aan de hand van  normen/ kengetallen/tarieven en/of verrekenprijzen;
  • Opvragen en beoordelen van aanbiedingen voor werkzaamheden of leveranties door derden;
  • Risicoanalyse met beheersmaatregelen opstellen en de impact op het project (uitvoeringsplan, kosten, planning, capaciteit) prognotiseren;
  • Leveren van de  een volledig offerte/opdrachtdossier;
  • D overdracht voorbereiden van het offerte/opdrachtdossier naar het productieteam.
  • Verwerken van mutaties van relevante traject/projectgegevens in het digitaal dossier.
  • Draagt – gevraagd en ongevraagd – adviezen aan over de bijstelling van normen, kengetallen en tarieven

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
directeur Projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Aan het woord: Erwin

Wat doe je allemaal?

Ik krijg een lijst met projecten. Dit is de conceptversie. Met deze lijst maak ik voor mezelf een overzicht. Hierin houd ik bij hoe het ervoor staat. Ik zorg dat bedrijven naar de projecten toegaan om te schouwen. Zij maken dan een rapport en sturen dit naar mij op. Met deze rapporten gaan de opdrachtgever en ik naar het project. Wij beslissen dan wanneer dit project plaatsvindt en wat er eventueel nog meer gedaan moet worden. Als het nodig is laat ik nog extra onderzoeken uitvoeren. De opdrachtgever levert dan nog specifieke informatie aan. Zoals bijvoorbeeld een bouwkundige tekening, bepaalde rapporten, asbest- en brandveiligheidsrapportage, klachten van bewoners, etc. Als ik alle informatie binnen heb, lees ik de rapportages door en maak een plan per project. Hiervan bereken ik de kosten en stel de begroting op. Dit is eigenlijk het werk van de calculator, maar ik doe het voor een aantal projecten. Ik weet ook precies wat ik heb afgesproken met de klant. Ik behoud het overzicht aan de hand van een matrix. Alles wat je voor een project moet organiseren, staat in de lijst. Per project vink ik af. Zo kan ik gerust 60+ projecten tegelijk aan”.

Werken bij Van Wijk

‘Wat ik fijn vind is de vrijheid die je hier krijgt om je werkzaamheden in te plannen en te bepalen. De beloning die je ervoor krijgt is natuurlijk ook belangrijk. Daarnaast zit je ook redelijk dicht op de uitvoering. Je zit niet vanuit een ivoren toren allemaal instructies te geven. Je spreekt alle mensen, ook van de bouwplaats. Het liefst sta ik ook op de steigers om mee te helpen. Je hebt gewoon veel contact met de mannen buiten. We zijn steeds bezig met het beter maken en kijken naar hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.’

Hou je van rekenen en heb je een goed ruimtelijk inzicht? Heb je een bouwkundige/vastgoedonderhoud achtergrond? Bij Van Wijk zoeken we een teamspeler die er voor zorgt dat we scherpe aanbiedingen aan onze klanten kunnen uitbrengen.

Als calculator vastgoedonderhoud ben jij verantwoordelijk voor het maken van kostenramingen en het opstellen van gedetailleerde begrotingen voor onderhoudsprojecten. Je inventariseert het vastgoed op locatie en maakt een plan hoe we de gevraagde onderhoudsstatus kunnen bereiken. En natuurlijk wat het kost. Je vraagt offertes aan, vergelijkt prijzen en selecteert leveranciers en onderaannemers. Je zorgt voor gedetailleerde documentatie, benoemt alle risico’s en legt dit vast in het offertedossier. Met jouw kennis van renovatie, materialen en kostenbeheersing draag je bij aan realiseren van onze projecten binnen de gestelde budget. Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Tenslotte ben je computer vaardig (bij voorkeur IBIS TRAD).

Dit zijn je taken:

  • Inventariseren van het vastgoed conform de vastgestelde methodieken;
  • Formuleren van de herstelmaatregelen;
  • Verzorgen van de calculatie/kostenopstelling (capaciteit, materiaal en materieel) aan de hand van normen/kengetallen/tarieven en/of verrekenprijzen;
  • Opvragen en beoordelen aanbiedingen voor werkzaamheden of leveranties door derden;
  • Risicoanalyse met beheersmaatregelen maken en de impact prognotiseren (uitvoeringsplan, kosten, planning, capaciteit);
  • Leveren van de volledige offerte/opdrachtdossier;
  • De overdracht voorbereiden van het offerte/opdrachtdossier naar het productieteam;
  • Verwerken van mutaties van relevante traject/projectgegevens in het digitaal dossier.

Stel direct een vraag

Admir Jajetovic
directeur Projecten

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Aan het woord: Jeffry

Wat doe je allemaal?

‘Ik maak begrotingen, inspecteer ik complexen, doe ik houtrot- en vakmeting, heb ik contact met klanten en ondernemers en vraag ik offertes aan bij ketenpartners. Het doel is om ervoor te zorgen dat er een kloppende begroting ligt. Dat er voor een nette prijs onderhoud uitgevoerd kan worden aan woningen van de woningcorporaties. Ik sta veel in contact met de uitvoering. Als ik niet precies weet hoeveel uur er voor een woning nodig is, dan praat ik veel met de teamleiders. Maar ook met projectleiders en werkvoorbereiders. De begrotingen die ik maak overleg ik eerst met de technisch commercieel manager voordat deze de deur uitgaan. Hij stelt kritische vragen om te kijken of ik overal aan heb gedacht, zodat dit eventueel nog aangepast kan worden.’

De kernwaarden van Van Wijk

‘Klantgericht, gedreven en samenwerken passen bij mijn werk. Klantgericht omdat ik de klant adviseer en uitleg hoe hun bezit erbij staat. Gedreven omdat ik gedreven ben om een mooi eindresultaat te behalen en een passende begroting te maken. En samenwerken vanwege het onderlinge contact met collega’s, zowel op kantoor als met de uitvoering.’

‘Ik heb hartstikke leuk werk

‘Ik ben de hele dag bezig met cijfers en mensen. Ik adviseer onze klanten over wat het zo  goed mogelijk te onderhouden van hun vastgoed. Inspecties vind ik het minst leuke werk. Die voeren we vaak in de winterperiode uit. De aanvragen komen vaak in de eerste helft van het jaar binnen. Niet zo leuk, maar wel één van de belangrijkste dingen! Vanuit de verzamelde gegevens maak ik het onderhoudsplan. Ik heb hartstikke leuk werk, ik vind het leuk om met cijfers bezig te zijn en we zoeken nog mensen die dat ook vinden.’

Gelukkig kunnen de meeste problemen snel worden opgelost, zodat bewoners weer blij zijn in en met hun woning.

Dit zijn je taken:

  • Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van het project. En stuurt bij waar nodig.
  • Je geeft sturing aan vaklieden, ketenpartners en werkt samen met projectbegeleiders en binnendienstmedewerkers.
  • Je zorgt voor opnames, offertes, planning, werkomschrijvingen, veilige werkomgeving, materialen en financiën.
  • Je houdt contact met de opdrachtgever en zorgt voor een goede verstandhouding. Je signaleert kansen en benut ze.
  • Je registreert verbeterpunten en dient verbetervoorstellen in.
  • Je ziet toe op het juiste gebruik van PBM’s en gereedschap op de bouwplaats.

Kortom: je bent verantwoordelijkheid voor het resultaat van de opdrachten, inzet van personeel, technische en organisatorische voorbereidingen, planning, veiligheid en financiële afhandeling. Je bewaakt de KPI’s van de opdrachtgever.  Waar nodig stuur je bij. Door jouw begeleiding wordt er kwalitatief goed werk geleverd binnen de afgesproken kaders en volgens de veiligheids- en milieueisen.

Je werkt samen met de andere projectbegeleiders en de binnendienstmedewerkers. Zij kunnen gebruik maken van jouw expertise en samenwerken doe je graag. Die expertise zet je ook in bij de opdrachtgevers waarmee jij op zowel operationeel en tactisch niveau overlegt.

Stel direct een vraag

Nathan de Bruin
Bedrijfsleider RO/MO

Procedure

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur

Waarom werken bij Van Wijk Vastgoedonderhoud

 

 

 

Ben jij een financiële professional met een passie voor vastgoed? Wil je deel uitmaken van een leuk team dat streeft naar perfectie in vastgoedonderhoud? Samen bouwen we aan de toekomst van vastgoedonderhoud? Graag! We kijken uit naar je reactie!

Als financieel controller ben jij de financiële spil van ons bedrijf. Je bent verantwoordelijk voor het bewaken en optimaliseren van onze financiële processen en rapportages. Je ondersteunt de manager Finance & Control. Je werkt samen met de project controller, de projectadministrateur en de debiteuren/crediteurenadministratie. Je werkt zelfstandig maar vindt het ook fijn om samen te werken. Zodat je verschillende (interne én externe) belangen bijeenbrengt.

Stel direct een vraag

Michel van de Groenendaal
Manager a.i.

Procedure

Stel direct een vraag

Jochem Leeuwerke
HR manager

Van Wijk staat open voor nieuw talent. Als je denkt dat jij bij ons op je plek bent, maken we graag kennis. Ook al hebben misschien op dit moment geen perfect passende vacature. Trek de stoute schoenen aan en stuur ons je CV en vertel waarom je graag bij Van Wijk wil komen werken. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Open sollicitatie

Van Wijk staat open voor nieuw talent. Als je denkt dat jij bij ons op je plek bent, maken we graag kennis. Ook al hebben wij op dit moment misschien geen perfect passende vacature. Trek de stoute schoenen aan en stuur ons jouw CV en vertel waarom je graag bij Van Wijk wil komen werken. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Stel direct een vraag

Suzanne Speijers
HR adviseur